TERAPIA EEG-BIOFEEDBACK WARSZAWA

BIOFEEDBACK DLA DOROSŁYCH

BIOFEEDBACK DLA DZIECI

DLA KOGO JEST TA TERAPIA?

OD CZEGO ZACZYNAMY TERAPIĘ BIOFEEDBACK?

CO TO JEST TERAPIA BIOFEEDBACK?

DIAGNOZA WSTĘPNA

Metoda Biofeedback opiera się na biologicznym sprzężeniu zwrotnym. Podczas treningów EEG-Biofeedback elektrody, przyklejone do głowy, odczytują aktualny zapis bioelektrycznej aktywności mózgu, a specjalny sprzęt przetwarza go na ilościowy zapis poszczególnych fal mózgowych. Dzięki temu możemy obniżać aktywność fal mózgowych, których jest zbyt dużo, a wzmacniać tych, których jest za mało. Na ekranie obserwowanym przez Klienta widoczne jest to jako zmiana w grze lub oglądanym filmie. Podczas treningów fizjologicznych - oddechowych lub HRV (tętno) - specjalne czujniki odczytują bieżącą aktywność fizjologiczną w tych zakresach.

 

Biofeedback jest metodą bezpieczną, ponieważ to klient swoją pracą wpływa na działanie swojego organizmu i mózgu. Nic do ciała i mózgu nie jest wysyłane, tak jak i lustro pozwala nam korygować swoją sylwetkę, ale samo z siebie na nią nie wpływa.

 

 

 

Diagnoza wstępna składa się z wywiadu oraz badania qEEG. Na ich podstawie powstaje opis funkcjonowania kory mózgowej wraz z interpretacją psychologiczną oraz protokół treningowy.

Czytaj więcej

Czytaj więcej

 

 

Biofeedback pomaga dzieciom ograniczyć trudności w koncentracji uwagi, ułatwia radzenie sobie z emocjami oraz polepsza funkcjonowanie społeczne.

Czytaj więcej

 

 

Biofeedback pomaga dorosłym poprawić koncentrację uwagi, obniżyć poziom stresu, poprawić nastrój i motywację do działania.

PREZEBIEG TRENINGÓW EEG-BIOFEEDBACK

KIEDY MOŻEMY POMÓC?

Sesja EEG-Biofeedback zaczyna się od przymocowania do głowy elektrody, takiej samej jak w przypadku klasycznego EEG, która odczytuje aktywność bioelektryczną kory mózgowej. Następnie sygnał jest przesyłany i odczytywany przez komputer, który zamienia go na animację komputerową, prezentowaną na ekranie telewizora. Cały proces dzieje się natychmiast, więc osoba trenująca na bieżąco śledzi pracę swojego mózgu i uczy się wpływać na nią. Na przykład, gdy w mózgu pojawia się nadmiar fal wolnych, który towarzy senności lub rozkojarzeniu, widoczna na ekranie kulka zaczyna szybciej opadać, a osoba trenująca dowiaduje się, że musi się skupić, by spowolnić opadanie kulki. W ten sposób następuje uczenie się. Po pierwsze osoba uczy się, co ma ze sobą zrobić, żeby osiągnąć stan skupienia, a po drugie sama kora mózgowa uczy się nowego schematu działania. 

Czytaj więcej

ADHD

PROBLEMY Z KONCENTRACJĄ U DZIECI

PROBLEMY Z NAUKĄ

DYSLEKSJA

LĘKI U DZIECI

PROBLEMY Z ZACHOWANIEM

ZABURZENIA

ZE SPEKTRUM AUTYZMU

PROBLEMY Z PAMIĘCIĄ I ORGANIZACJĄ CZASU

PROBLEMY Z KONCENTRACJĄ U DOROSŁYCH

WYPALENIE ZAWODOWE

WSPIERANIE ROZWOJU ZAWODOWEGO

STRES

OBNIŻONY NASTRÓJ

PROBLEMY Z PAMIĘCIĄ U SENIORÓW

Czytaj więcej

Czytaj więcej

Czytaj więcej

Czytaj więcej

NEUROIMPULS S.C.

Al. "Solidarności" 117 lok. 504,

00-140 Warszawa

Numer konta: 33 1140 2004 0000 3002 7524 3768

Copyright © 2021 INSTYTUT NEUROIMPULS Warszawa